FAQ

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

A legnagyobb különbség az általunk biztosított oktatásban van. A magyar Nemzeti Alaptantervet követjük, de az órák nagy része angol nyelven folyik. Tanításunk során legjobban a gyermek fejlődésére figyelünk. A holisztikus szemléleten belül a legnagyobb hangsúlyt olyan értékek átadására fektetjük, mint a tisztelet, udvariasság és a fegyelmezettség.

Minden iskolában nehézséget okoz, amikor a gyermek átkerül a 4. osztályból az 5. osztályba, új tantárgyai lesznek, új tanárokkal kell megismerkednie. Szerencsére a mi iskolánkban sok felső tagozatos tanár az alsó tagozatban is tanít. A gyermekek már az alsó tagozaton megtanulják a tantárgyak alapszókincsét. Ezzel a módszerrel könnyen alkalmazkodni tudnak a felső tagozatos elvárásokhoz.

Az általános iskolában a legnagyobb osztálylétszám 20 fő. A gimnáziumi osztályok átlagosan 13 fősek. A tanórákon még ennél is kevesebben vannak a tanulók, hiszen a nekik megfelelő szinten lévő csoportba járnak. 

A kétnyelvű oktatás biztosításával gyermeke:
 korán elsajátítja a nyelvi készségeket
 elősegíti, hogy könnyebben tudjanak más nyelveket tanulni
 más nézőpontokat ismernek meg a világról, mely segíti őket a jövőbeli kihívások megoldásában
 több nyelvet beszélve több lehetőségük lesz az életben

 ezekre az alapokra építve, mindenhol nagyobb esélyük lesz két nyelvet beszélve, mint egynyelvű társaiknak

 külföldi munkalehetőségeken is gondolkozhatnak

 Kétnyelvűként két különböző kultúrában is elmélyülhetnek. Ezzel a képességgel bárhol megállják a helyüket a nagyvilágban.

 a kétnyelvűséggel kinyílik a világ a gyermekek számára, nemcsak nyelvtudást, hanem új készségeket is szereznek vele, melyek fontos szerepet játszhatnak a jövőben.

 Egy két tanítási nyelvű iskola rendkívül jó alapnak, mivel a gyermekek a kétnyelvűségük által előnyökhöz jutnak: két vagy több nyelven lesznek képesek kommunikálni, két vagy több kultúrát ismernek meg, a kétnyelvűség jótékony kognitív hatásai tagadhatatlanok, magabiztosan beszélnek majd több mint egy nyelvet, a munkaerőpiacon is előnyöket jelent.

 

Igen. Az Orchidea Nemzetközi Iskola akkreditált az Oktatási Hivatal által, az OIS a magyar kétnyelvű érettségi vizsgára készíti fel tanulóit.

A szülőkkel való kapcsolattartás elengedhetetlen része az oktatásnak. A szülők partnerei a tanároknak, hiszen mindkét fél szükséges ahhoz, hogy a gyermeket neveljük és oktassuk. Konszenzusra kell törekednünk, hogy ötleteink, a bánásmód és az elvárások közel azonosak legyenek otthon és az iskolában. Ha ezt elérjük, akkor nem beszélhetünk viselkedésbeli problémákról. Minden szülő a legjobbat akarja gyermekének, de sokszor nem tudja hol is kezdje. Tanáraink tanácsokkal segíthetik őket. 

Egyáltalán nem. A középiskolai felvételi vizsgának két része van: Magyar nyelv és irodalom, valamint matematika. A magyar nyelv és irodalom tantárgyat természetesen magyarul tanulják a gyerekek, a matematika tantárgyat pedig két nyelven oktatjuk.

A tehetséges gyermekeknek egyéni vagy kis csoportos oktatást biztosítunk. Támogatjuk felkészülésüket országos és nemzetközi versenyekre. 

Igen. Tanulóink számos szakkör közül választhatnak, érdeklődésüknek megfelelően van tánc, Kung-fu, úszás, nemzetközi projekt klub, digitális fényképezés. 

Igen. Nagy tapasztalattal rendelkezünk a gyermekek angol oktatásában. Azt nem lehet megmondani, hogy mennyi idő kell ahhoz, hogy a gyermek magas szinten elsajátítsa a nyelvet, ez a tanulótól függően lehet pár hét, vagy akár hónapok is.

Az angol mellett a magyar nyelv a kommunikáció nyelve, ezért nagy hangsúlyt fektetünk a tanítására. Emellett a két nyelv mellett tanítunk németet, franciát, törököt és magyart mint második nyelvet is. 

Nem. A gyermekek felvételük után azonnal elkezdhetik nálunk tanulmányaikat. 

Iskolánkban nincs egyenruha. Tanulóinktól elvárjuk a megfelelő iskolai viseletet.
(Iskolai ruházat)

TOP
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd
Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
Ok